söndag 8 augusti 2010

Sonisphere I: Förberedelser

Jag läser i efterhand freDagens nyheter. "Så blir du riktig hårdrockare till helgens festival". Vilken tur för alla mods och swingpjattar som av en slump kommit över biljetter på torsdagen. Då vill jag kontra med "Så blir du journalist på en kvart". Stava fel, skit i faktakollen, var allmänt tråkig och dum.

Hur vill de att man ska vara då? Som skvallertanten Robban Becirovic! Denne bajspunkare är tydligen expert på området. Jag orkar inte återge allt dravel han kläcker ur sig, men vill gärna påpeka tre saker:

Dreads har vi inte! Vi har nämligen inte rökt så mycket gräs (eller torv, som det heter på Färöarna) att vi tror Haile Selassie vara Messias.

Kortbyxor har vi inte! Det finns särskilda klubbar för sådana avarter.

Vi har skinnjacka. (Personligen tycker jag dessutom att basketdojor hör hemma i soptunnan.)

6 kommentarer:

  1. Hur är det med jeansjacka med såna där påsydda bandmärken? Det var stort när jag gick på högstadiet (men det var min själ inte igår).

    SvaraRadera
  2. I ärlighetens namn pratar Becirovic om att det är tufft att ha märkesbeströdda jeans- och skinnjackor, vilket är helt sant. Däremot säger han att han själv inte burit sin egen märkesjacka på flera år. Skrämmande! (Jag ber förstås om ursäkt om någon jeansjackebärare känner sig kränkt över att jag glömde bort er i inlägget.)

    SvaraRadera
  3. "Inget klädprat". ? hehe

    SvaraRadera
  4. Becirovic ar ju klassiskt dumihuvudet! Sjalv satt man ju dar som ung hardrockare och tranade sin mest djavulusiskaste growl, och lat mer som Mowgli an George Fisher. Fast en sak kunde vi alla konstatera dar vi satt, fran den gillette-hyvlade blackmetaltrummisen till migsjalv som hade stjartlanga dreads fran 90talet... att hardrockare kommer i alla former. Den enda frisyren som inte har med hardrock att skaffa maste vara page-frilla!

    Jag har sett hardare lirare pa SRF i ladersandaler och rosa pike-troja, an javla fattlappar som tror att man ar hardrock for att man limmat pa en twisted sister logga pa jeansvasten.

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte skälla på Mar för alla anglicismer, men anar att personen i fråga inte är svenskfödd, så jag vilar på hanen.

    SvaraRadera
  6. För bövelen, håll icke tillbaka på grund av slutsatsen att jag skulle vara av utlänsk härkomst. Om detta tvistar de oskolade då det är så att jag är Skåning. Fast jag ska inte ursäkta min svenska bara för att jag lämnade Norden, trots att jag sjungit att det är där jag skall leva och dö, och for till dessa Förenta Stater i sökandet efter lyckan och fann misären. Mycket av den. Detta gör att jag inte talar svenska så ofta som jag skulle vilja, och jag kan enbart käka Kalles kaviar när jag besökt IKEA. Men andra ord så är jag i ett kulturellt purgatorium, och på fredag ska jag på min blogg förklara för alla jävlar var det är jag bor nuförtiden.

    Det förklarar även min pricklöshet. Dagens prickar är ett undantag!

    SvaraRadera