måndag 18 januari 2010

Dar al-Harb

Jag är en fridens man. Därför behöll jag mitt yttre lugn när en påflugen marockan förolämpade mig å det grövsta i morse. Först hävdade han att svenskan vore mycket sämre än franskan eftersom det är svårt att veta när det ska vara en och ett. Som bekant har franskan ett likartat genussystem, varför jag surt frågade vad bordet kunde tänkas heta på grodiska. "La table." "Å hur fan vet man derå?" "Den e lätt. Den e [femi'nin]!" Jag hade bara sovit fyra timmar, så jag orkade inte säga något mer. Jag tänkte desto mer, men det orkar ni å andra sidan inte läsa.

Knappt två minuter senare började han på nästa punkt i sin kampanj. Nu skröt han om att det var mycket hårdare att göra lumpen i hans land än i mitt. I Marocko skickas man må ni tro ut i öknen i sextiogradig värme! Skiter väl jag i. Vi har i alla fall kontroll över vårt territorium.

Viva el Frente Popular de Saguía el Hamra y Río de Oro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar