måndag 24 augusti 2009

Aposiopesis


Ja jösses. Efter att ha ägnat oss åt djärv speleologi och tolkat urnordiska förbannelser åkte vi hemåt längs ostkusten. Jag tror att det var i närheten av Slakmöre vi siktade en loppmarknad. Eftersom jag nyligen hade stavat fel till ett ord här på bloggen gick jag in för att hitta en bra ordbok. Det gick inte så vidare värst bra. Faktum är att jag fick ett ångestanfall när jag bläddrade i bokutbudet. Tvivla inte på kärleken var inget som lockade till impulsköp. Den ökända Vita serien, som man skyr som ebola, var naturligtvis representerad: Syster vet nog... Vet de inte att det ska vara mellanslag före ellipsligatur? Jag förhöll mig lika kallsinnig till en "spännande dubbeldeckare", vars titel har glidit mig ur minnet. Inte heller den kanske lite exotiskt vågade Slavinna hos sultanen vann mitt gillande.

Varför är det så viktigt med läs- och skrivkunnighet när det ändå är sådant här vi hugger ned våra skogar för? Det blir samma resultat, men mycket billigare, om folk smörjer in ögonen med gödsel.

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj nu vrider Margit, Jackie och Barbara sig i sina gravar. (Ja, jag är du med Sandemo, Collins och Taylor Bradford) /Anonym Ca

    SvaraRadera
  2. Eller som spanjorerna förmodligen inte alls säger: Rumba en la tumba!

    SvaraRadera