torsdag 12 mars 2009

Smagais roks

Jag vill ogärna verka tjatig, men dessa letter har gripit tag i mig. När jag hade skrivit om Sabbath drabbades jag av misstanken att det var en ensam språkprotektionistisk hårdrockare som suttit och haft kul, men det ser likadant ut oavsett ämnesområde. Leve Lettland!

Och efter att ha sett nedanstående medlemsmatrikel har jag till och med nästan börjat snudda vid tanken på att rent teoretiskt kanske försöka låtsas kunna smådigga Metallica igen.


Dalībnieki
Džeimss Hetfīlds Larss Ulrihs Kērks Hamets Roberts Truhiljo
Bijušie dalībnieki
Džeisons Ņūsteds Klifs Bērtons Deivs Masteins Rons Makgounijs Loids Grānts Bobs Roks

1 kommentar:

  1. Ska vi börja göra likandant som livonerna? Transkribera alla namnformer, eller kanske till och med börja översätta dem? James Hetfield - Jakob Hetfält, etc. Så gjorde vi på den gamla - mycket gamla, goda tiden.

    Jakob, Kyrk, Lars och Robert (Eller Rupert kanske?).

    SvaraRadera