fredag 2 november 2012

Morbid C

Som sagt ligger jag lågt i researchen inför denna artikelserie, och det kan hända att jag snubblar lite på historiska fakta i det följande. Ni får läsa i Blod eld död (eller vad de kallar den; något fel lär det ju vara) eller han Daniels bok om hur det gick till när Morbid Angel ställde in sin spelning i Stockholm. Detta i kombination med att videon till God Emptiness vanpryds av sällsynt våpig sångare gjorde att jag övergav gruppen i ett par decennier. Därför tycker jag mig ha rätt att vara sur på gruppen, som på detta sätt lurade mig på fantastisk musik. Covenant är nämligen också en klassiker. Visserligen infinner sig en känsla att de har skrivit musiken i studion; de tidigare skivorna hade fler smådetaljer och finesser. Kanske spelar Sandoval lite mer oinspirerat än tidigare, men det där är bara krusningar på ytan. Magiskt bra låtar och ljudbild. 10/10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar