onsdag 13 april 2011

Mer hockeygrammatik

"Sport expressen", vad är det för namn på en publikation? Envisas man med att särskriva själva namnet på sitt hopkok av påhitt och omtugg, är förhoppningarna på dess kvalitet inte höga. Se bara här:

Modo har ett helvete framför sig. Eller rättare sagt; Modos spelare är redan i skärselden.

Jag vet inte hur man jonglerar med motorsågar, och har därför som ett av mina stående nyårslöften att inte med två liter hembränt i kroppen börja träna på just det när jag besöker Lill-Skansen en solig eftermiddag i juli. Alla har inte samma sunda omdöme. Tomas Pettersson är en sådan samhällsfarlig person, som utan att tänka på andras mentala hälsa vilt slänger semikolon omkring sig.

Vidare undrar man om han sov på religionstimmarna. Om vi nu ska tro på vad de papistiska schismatikerna nere på Apenninska halvön säger är skärselden (Purgatorio, med Dantes terminologi) en hållplats för lite lagom syndigt folk på vägen till himmelriket (Paradiso). Helvetet (Inferno) kommer man till direkt om det är kört. Ungefär som för den virrigt ologiske Tompa och andra som slarvar med fakta.

3 kommentarer:

  1. Min första reaktion blir; detta är inte möjligt.

    (autentiskt citat från nätet)

    SvaraRadera
  2. Hmmm.... det påminner mig om vad som stod på skyltarna när skoleleverna i en Stockholmsskola demonstrerade häromsistens: "Vi är eran framtid". Vad säger oraklet om detta?

    SvaraRadera
  3. Thomas:
    Det ser ut som talspråk i skriftspråksdräkt. Men framtiden är ju också en era in spe.

    SvaraRadera