torsdag 28 april 2011

Lexis

Här sitter man och läser kurslitteratur som påstås ha med språksociologi att göra. Någon gång kanske jag har snobbat till det en aning i mina ordval, men jag är på dagisnivå jämfört med det jag läser nu. På en och samma sida fick jag bläddra mer i ordboken än jag annars gör på en månad. Hårdrocksorden var förstås en baggis:

chimera, evil, lurk, genocide, anathema, phantoms

Andra glosor bidrar, med sin totala väsensskildhet från de nyss nämnda, till den allmänna känslan av märklighet:

econo-technical, proletariat

Sedan tillkommer denna sant surrealistiska radda:

wanton, rambunctious, vestigial, interstitial, vituperative, figment, penchant, purportedly, statism
Jag kanske skulle ta och läsa Aftonbladet i stället?

3 kommentarer:

  1. Ja, du får helt enkelt låta dina rambunktiösa vestigiala vituperala figment vila ett slag. För övrigt en ganska hårdrockig radda ord, de också.

    Här får du en bild på veckans t-shirt också: http://www.testamentlegions.com/merch/ilovethrash-tshirt.jpg

    Fint skare va.

    SvaraRadera
  2. Love metal får de syssla med i Finland.

    SvaraRadera
  3. Nej, gör inte det. Lyssna lite på Cradle of Filth istället.

    SvaraRadera